публікації

Terra incognita міжнародної торгівлі

13/07/2010

Ще на початку 50-х років минулого століття канадець Маршалл МакКлюєн відзначив, що з появою телебачення “світ перетворився в глобальне село”, а що вже говорити про Інтернет, процес наближення пришвидшився ще більше. Саме це сприяє розвитку міжнародної торгівлі навіть з тими країнами, які до цього не були активними гравцями на цьому ринку. З розвитком міжнародної торгівлі та залучення до неї компаній, що знаходяться на відстані тисяч кілометрів або й більше один від одного значно ускладнюється система та ланцюжок взаємовідносин “продавець-покупець”. Продавець вже не в змозі активно просувати свій товар та свій бізнес на нових територіях і інших юрисдикціях самостійно, оскільки не володіє достатньою інформацією про ринок, не має можливості контролювати процес продажу, а що було досить важливо в умовах «фінансової кризи» самостійно не володіє достстінми ресурсами та інше.

Завдяки гнучкості інструментів, що створюються в міжнародній торгівлі та з кожним днем вдосконалюються, можлива побудова величезної кількості комерційних систем такого продажу від відкриття представництва в інших державах, залучення комерційних посередників та представників, агентів, дистрибюторів до просування свого бізнесу з допомогою франчайзингу. Саме вони є тими «м‘язами», від ефективності роботи яких залежатиме система міжнародної торгівлі в цілому.

При цьому успіх і ефективність роботи цих систем залежать серед іншого й від оптимального вибору договірної схеми, конкретних договірних і забезпечувальних інструментів та іншого, які повинні бути унікальними і розробленими для кожної бізнес-схеми. І зрозуміло, що власне тут визначальною є роль юридичного радника. Для більшості українських юристів питання вибору оптимальних інструментів, а також їх підготовки та погодження з іноземними котрагентами поки що все ще є terra incognita.

Цікавим у цьому відношенні обіцяє бути спільна Конференція Асоціації Правників України і Міжнародного Інституту Дистрибуції (International Distribution Institute) «Міжнародні агентські, дистрибуційні та франчайзингові договори: актуальні питання, європейська практика, останні тенденції» в жовтні, інформаційним партнером якої є й «Юридична газета». На даному заході провідні іноземні та українські фахівці поділяться своїми знаннями і досвідом щодо обслуговування міжнародних агентьских, дистрибюційних і франчазингових схем.
 
Юридична Газета № 28(249)

Що нового?

Найважливіша аналітика у вашій пошті.