публікація

Новий порядок: Як забронювати працівників неприбуткової організації

10/10/2024

Анатолій Пашинський

Партнер, адвокат, PhD

Антикорупційні питання,
Корпоративне право,
Приватні клієнти та управління приватним капіталом

Марко Головач

Юрист, адвокат

Кримінальне право,
Прецедентне право ЄCПЛ

Максим Васильєв

Молодший юрист

Антикорупційні питання

На фоні обговорення питань економічного бронювання непоміченою залишилась важлива новина. У червні Мінреінтеграції прийняло Порядок бронювання працівників неурядових організацій, які реалізують гуманітарні проєкти за кошти міжнародних партнерів.

Порядок від Мінреінтеграції дозволяє визнати українську неурядову організацію критичною та забронювати 100% її працівників. Детальніше про те, як це працює - у нашій статті.

1. Які організації можуть підпадати під цей порядок бронювання?

Далеко не кожна неприбуткова організація може бути визнана критичною та в подальшому забронювати своїх працівників за новим Порядком.

Серед ключових вимог можна виділити такі:

  • Неприбутковість — організація повинна бути внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій. По суті, мова іде про українські громадські обʼєднання та благодійні організації.
  • Гуманітарна спрямованість проєктів — організація протягом тривалого часу має реалізовувати як мінімум один гуманітарний проєкт на території України. Прикладами таких проєктів може бути допомога ВПО, підтримка постраждалих внаслідок війни, турбота про дітей-сиріт чи літніх людей в умовах воєнного стану.
  • Наявність міжнародного партнера — проєкт має реалізовуватись за кошти відомого в Україні міжнародного партнера.
  • Досвід співпраці з державою — потрібно буде підтвердити, що гуманітарний проєкт реалізується спільно з органами державної влади чи місцевого самоврядування України.
  • Бездоганна ділова репутація.

2. Як виглядає механізм бронювання?

Спершу неприбуткова організація подає пакет документів до Мінреінтеграції. Після цього спеціальна Комісія при Мінреінтеграції розглядає ці документи та за результатами розгляду може прийняти рішення про включення організації до Переліку неурядових організацій, які реалізують гуманітарні проєкти за кошти міжнародних партнерів. Включення до цього Переліку одночасно є визнанням статусу критичності організації.

Після включення до Переліку неприбуткова організація може подавати до Мінреінтеграції списки працівників на бронювання. Ці списки розглядається Комісією при Мінреінтеграції та направляються на погодження до Міноборони та подальшого бронювання в загальному порядку.

3. Який пакет документів потрібно зібрати?

Для включення до Переліку потрібно пройти складний процес підготовки пакету документів.

Законодавство визначає 11 пунктів, за якими неприбуткова організація має зібрати документи. Хоча деякі пункти не становлять значних труднощів (наприклад, копія статуту, витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій тощо), більшість інших вимагає акумуляції десятків різноманітних підтвердних документів. Для прикладу, потрібно зібрати копії всіх договорів, що підтверджують відносини з міжнародним партнером, підготувати розлогі листи-обґрунтування щодо попереднього досвіду та поточної важливості гуманітарних проєктів організації тощо. Також під час збору документів організації доведеться взаємодіяти з органами державної влади та місцевого самоврядування — від них потрібно буде отримати листи-підтвердження про спільну реалізацію гуманітарних проєктів.

Офіційно затверджених форм цих документів немає, а тому до підготовки кожного з них доведеться підійти креативно. Втім, варто памʼятати — внесення будь-яких неправдивих відомостей може стати підставою для відмови у включенні до Переліку.

Комісія вимагає ретельного підходу до формування кожного документа та посвідчення їх копій. Як безапеляційно вказано на сайті Мінреінтеграції: «Якщо документи оформлені неправильно, вони не розглядаються».

4. Яку кількість працівників можна забронювати?

Організації, внесені до Переліку, мають право забронювати 100% своїх військовозобовʼязаних працівників.

5. На який строк надається бронювання?

Організація включається до Переліку строком на 1 рік. Якщо строк реалізації гуманітарного проєкту становить менше 1 року, організація включається до Переліку на строк реалізації гуманітарного проєкту. Відповідно, бронювання для працівників організації надається до завершення строку перебування в Переліку — тобто не більше, ніж на 1 рік.

У той же час, закон не забороняє організації повторно подаватись на включення до Переліку після завершення первинного строку і знову подавати своїх працівників на бронювання.

6. Скільки неприбуткових організацій вже включено до Переліку?

Станом на кінець вересня 2024 року до Переліку вже включено 43 українські неурядові організації. З актуальним списком можна ознайомитись на сайті Мінреінтеграції.

Основною метою роботи будь-якої неприбуткової організації є допомога суспільству в певній сфері. Важливу роль у цьому відіграє кваліфікований персонал: соціальні працівники, відповідальні за закупівлі та логістику, бухгалтери, юрисконсульти, інструктори тощо. Налагодження роботи та навчання цих працівників часто вимагає від організації значних інвестицій часу і ресурсів. Новий механізм бронювання дозволить громадським організаціям та благодійним фондам бронювати цінних фахівців і продовжувати ефективну роботу заради нашої перемоги.

Автори: Анатолій Пашинський, Марко Головач, Максим Васильєв
Опубліковано: NV.Бізнес, 11 жовтня 2024 р.

Підписка на розсилку

Отримайте найважливіші новини з вашої поштової скриньки