публікації

5 принципів Apple у сфері захисту даних користувачів, про які варто знати

16/10/2015

Не так давно, на початку вересня, Apple провели презентацію оновленої лінійки своїх продуктів, а також представили оновлену операційну систему. Наприкінці місяця Apple анонсували оновлення своєї політики щодо захисту даних користувачів.

Ще кілька років тому складно було б собі уявити, що оновлення політики щодо захисту даних користувачів одним з виробників могло викликати хоча б скільки-небудь значимий інтерес. Юристи виробників, як правило, розглядали питання, пов’язані з політиками стосовно персональних даних, як важливий, хоча і більш формальний елемент, при запуску нового продукту або сервісу.

Зараз же, коли розвиток технологій зробив ці ж технології доступнішими для широкого кола виробників, пристрої перестали так суттєво відрізнятися один від одного, як це було раніше. При цьому фокус конкуренції перемістився з області винятково технічних переваг у бік створення унікального «user experience». З цієї причини сьогодні політика виробника (або провайдера якого-небудь сервісу) стосовно персональних даних користувача може виявитися вирішальною перевагою в конкурентній боротьбі, а тому професійна роль юриста в цьому контексті стає все більш вагомою.

Оновлена політика Apple щодо захисту даних користувачів примітна тим, що на додаток до інших, очевидно успішних рішень в області user experience, Apple позиціонує захист даних як ключову перевагу своїх пристроїв і сервісів, явно натякаючи в бік Google та OS Android.

У цьому контексті можна було б виділити 5 причин, з огляду на які оновлена «PrivacyPolicybyApple» заслуговує на певну увагу:

  1. Apple позиціонує себе і свої продукти проти монетизації персональних даних як бізнес-моделі, апелюючи до давньої тези про те, що користувач, який використовує безкоштовний он-лайн сервіс, перестає бути просто користувачем і сам стає «продуктом», дані якого можна продавати рекламодавцям.
     
  2. Одночасно з цим, Apple намагається встановити нову планку в області захисту персональних даних, розповідаючи на простій і зрозумілій мові, як побудовані принципи захисту даних і що саме передбачено в кожному з додатків для їхнього захисту.
     
  3. Apple вкотре робить логічний наголос на тому, що в своїй бізнес-моделі вони не будують розрахунок на доходах від реклами. Примітно, що заголовна сторінка розділу, присвяченого захисту даних, на apple.com містить «умовно неформальне» звернення до користувачів, в якому Тім Кук розкладає на базові складові принципи, якими керується Apple в питаннях захисту персональних даних. Ще декілька років тому складно, напевно, було б собі уявити, що СЕО великого виробника особисто приділятиме час подібному питанню.
     
  4. Apple відкрито говорить користувачу про те, що певна частина їхнього бізнесу все ж таки побудована на співпраці з рекламодавцями (зокрема «iAd») тому, що деякі розробники додатків залежать від цієї бізнес моделі. При цьому «iAd» не використовує дані з додатків, таких як Health, HomeKit, Maps, Siri, iMessage, історії дзвінків і сервісів iCloud, таких як Контакти або Пошта.
     
  5. Окрема увага приділена тому, як і яку інформацію Apple надає органам державної влади, особливо відзначаючи при цьому, що Apple ніколи не надавало і не надаватиме в майбутньому органам влади доступ до своїх серверів. 

Автор: Андрій Ковальов, позаштатний радник ЮФ "Василь Кісіль і Партнери"

Що нового?

Найважливіша аналітика у вашій пошті.

більше аналітики

01/04/2013

Стаття доступна тільки в російській версії