Державна податкова адміністрація України надає роз’яснення з приводу податкового обліку витрат на маркетинг

21/11/2008

Державна податкова адміністрація України (надалі – «ДПА») неодноразово надавала роз’яснення з приводу податкового обліку витрат на маркетинг. Так, згідно з попередніми податковими роз’ясненнями ДПА питання щодо можливості віднесення витрат на проведення заходів щодо просування товарів та інших подібних послуг, що надаються торгівельними мережами (супермаркетами) до складу валових витрат, залишалося спірним.

Підпункт 5.4.4 пункту 5.4 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334/94 від 28.12.1994 року (надалі – «Закон») передбачає право платника податку віднести до валових витрат витрати на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) таким платником податку. Оскільки, як правило, право власності на продукцію переходить до торговельної мережі з моменту її поставки такій торговельній мережі, включення таких витрат до складу валових несе в собі ризик оскарження податковими органами. Одночасно, допускалась можливість обліку таких витрат на підставі підпункту 5.2.1 пункту 5.2 ст. 5 Закону як витрат, сплачених/нарахованих у зв'язку з продажем продукції (робіт, послуг).

Однак, ДПА своїм листом від 29.10.2008 № 1105/2008/АС/844/2008 роз’яснила, що до податкового обліку витрат на послуги з просування продукції повинен застосовуватися особливий порядок, передбачений підпунктом 5.4.4 пункту 5.4 ст. 5 Закону. Таким чином, згідно з податковим роз’ясненням від 29.09.2008 року, до складу валових витрат пов’язаних з витратами на придбання послуг з просування продукції відносяться лише витрати фактичного власника товарів, які виступають предметом таких послуг.

«Хоча це податкове роз’яснення і не має обов’язкової юридичної сили, але воно є свідченням фіскального підходу до тлумачення податковими органами положень чинного законодавства, що на практиці може істотно вплинути на діяльність підприємств, які отримують послуги з просування продукції та інші подібні послуги, що надаються торгівельними мережами (супермаркетами)», - коментує юрист ЮФ «Василь Кісіль і Партнери» Оксана Франко.