Щотижневий огляд важливих для бізнесу законодавчих ініціатив, на які ще не пізно вплинути.
У липні НВ.Бізнес спільно з юридичною фірмою Василь Кісіль і Партнери запустили щотижневий огляд важливих для бізнесу законодавчих ініціатив, на які ще не пізно вплинути.
Про те, яким чином бізнес може долучитися до творення актів законодавства і висловити свою думку стосовно актуальних проєктів регуляторних актів, ми описали у першому та другому випусках нашого щотижневого огляду.
Сьогодні - третій огляд: екологічно-автомобільний
Огляд присвячений аналізу законопроєктів, що запроваджують обов’язковий вжиток електробусів для регулярних пасажирських перевезень та встановлюють заборону на ввезення та першу державну реєстрацію транспортних засобів з двигуном внутрішнього згорання.
Законопроєкт про автомобілі з електричними двигунами або електробуси для регулярних пасажирських перевезень у кожен автопарк.
8 липня до Державної регуляторної служби України надійшов проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України „Про автомобільний транспорт“ щодо стимулювання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами».
Проєкт цього закону був розроблений Міністерством інфраструктури України з метою реалізації окремих положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС для на покращення екологічної ситуації в Україні шляхом стимулювання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.
Вказаний проєкт надає визначення транспортним засобам таким як «електромобіль», «електробус», «автомобіль гібридний» тощо. Законопроєкт пропонує починаючи з 01.01.2030 року до перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень допускати лише електробуси.
Більше того, проєкт передбачає нову вимогу для перевізників, які беруть участь в конкурсах на перевезення пасажирів, а саме — мінімальну відсоткову частку, яку мають займати електробуси в парку перевізника:
- не менше 20% станом на 01.01.2025 рік
- не менше 40% станом на 01.01.2027 рік
- не менше 80% станом на 01.01.2029 рік.
Окрім цього, законодавча ініціатива пропонує збільшити термін дії договору, який укладається з перевізником, до 7 років, якщо частка електробусів в парку перевізника станом на дату подання заявки на конкурс становить менше 50%. Та до 10 років — якщо ця частка становитиме більше 50% (тоді як стандартний термін дії договору становитиме від 3 до 5 років).
Проєкт також передбачає встановлення процентних квот на електробуси вітчизняного виробництва в парках перевізників, а саме — в кількісному складі парку електробусів має бути не менше 90% електробусів вітчизняного виробництва.
Пропозиції до такого законопроєкта можна надавати до 6 серпня.
Законопроєкт про заборону автомобілів з дизельним та бензиновим двигуном
Проте це не єдиний проєкт регуляторного акта, який має на меті покращення екологічної ситуації в Україні. 13 липня до Державної регуляторної служби України надійшов проєкт Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів».
Цей проєкт пропонує встановити заборону на ввезення та першу державну реєстрацію як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України транспортних засобів з двигуном внутрішнього згорання. При цьому, заборона ввезення та реєстрації вживаних автомобілів з дизельним двигуном розпочне діяти з 01.01.2027 року, а заборона щодо нових автомобілів з дизельним та бензиновим двигуном — з 01.01.2030 року.
Натомість, проєкт закону встановлює кілька винятків. По-перше, вищезгадана заборона не стосуватиметься транспортних засобів, вироблених або ввезених на митну територію України до 31.12.2026 року / 31.12.2029 року (залежить від виду транспортного засобу відповідно до коду УКТ ЗЕД).
По-друге, дія цієї заборони не поширюватиметься на автомобілі з двигунами внутрішнього згорання:
- Для потреб Збройних Сил України та інших військових формувань, а також їх подальшої відомчої реєстрації та обліку таких транспортних засобів.
- Для потреб фермерських господарств, за умови державної реєстрації таких автомобілів за фермерськими господарствами, з метою їх використання поза межами автомобільних доріг загального користування при веденні фермерського господарства.
- Набутими в порядку спадкування.
- Вироблених до 1 січня 1981 року.
Пропозиції до такого акта можна надавати до 9 серпня.
Автори: Остап Семерак, партнер, та Тетяна Бережна, радниця
Опубліковано: НВ.Бізнес, 22 липня 2021 р.